2009. december 20., vasárnap

Az asztal dísze


A dekupázsolás évek óta az egyik legkedveltebb kreatív technika. A hobbiboltokban hihetetlenül széles választékban találhatunk szalvétákat (különösen így, karácsony előtt), amelyekből a kivágott mintákkal egy speciális ragasztó segítségével gyorsan és egyszerűen díszíthetünk szinte bármilyen felületet: fát, műanyagot, üveget, fémet, papírt. Én most e módszer segítségével készült terítőt ajánlok figyelmetekbe, amely remek ajándék lehet, vagy pedig az asztal méltó dísze az ünnepek alatt.

A mintául szolgáló szalvéták már évek óta a fiókomban pihennek, várva, hogy melyik karácsony előtt lesz végre annyi időm, hogy elkészítsem a már régóta tervezett terítőt. Szerencsére idén volt :)

A textilre történő dekupázsoláshoz a legjobb alapanyag a fehér pamut, amiből többféle tárgyat (díszpárnahuzatot, szatyrot, hátizsákot, CD-tartót, stb.) kaphatunk a hobbiboltokban. Bármilyen felületre is szalvétázunk, mindig igaz, hogy a legjobb fehér háttérre dolgozni, mert azon érvényesül a minta a legszebben. Éppen ezért ideálisak ezek a készen kapható textiltermékek. Ehhez a darabhoz speciális, textilre való ragasztó szükséges.

Terítőt készen nem kaptam, viszont a szatryokat mintha éppen a szalvéta standard méretéhez igazították volna, ezért egy ilyen szatyrot vettem alapul, szétvágtam, a füleket eltávolítottam, és kezdődhetett is a dekupázsolás. A két szalvéta tökéletesen kitöltötte a rendelkezésre álló felületet, ezért nem kellett külön körbevágni a mintát, az egész szalvétát felhasználtam. Ennek a hátránya az volt, hogy rengeteg ragasztó kellett hozzá, erre a műre másfél doboz ment rá.

A hosszú órákon át tartó száradás után már csak a szegély elkészítése volt hátra: teljesen egyszerű, méterben kapható textilszalagot ragasztottam rá körben, ami csinos keretet adott a kész terítőnek. Néhány óra újabb száradás után ajándékozásra készen is áll az alkotás.

Természetesen ha nagyon belejövünk, akár komplett készletet is készíthetünk ugyanolyan mintájú szalvéták felhasználásával: díszíthetünk díszpárnákat, konyhába kötényt, edényfogot- és alátétet, textilszalvétát, poháralátétet, stb. Egy, a konyhában szívesen tüsténkedő háziasszonynak igazán ideális ajándék ;)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése