2010. március 24., szerda

Kókuszos álom


Mint már korábban is mondtam, nagy rajongója vagyok a muffinoknak. Hihetetlenül egyszerű elkészíteni őket, rengeteg variálási lehetőség rejlik ebben a szimpla kis sütiben és nagyon praktikus is, ideális egy csésze kávé mellé vagy reggelinek, esetleg útravalónak. Az egyik legnagyobb kedvencem mindenképpen a kókuszos verzió, mert remek az íze, szaftos és finom, és egy kicsit azért egzotikus is.

Mielőtt hozzálátnánk a muffin szokásos módon való elkészítésének, meg kell dolgozni kicsit a kókuszt: a sütihez szükséges tejbe, ami úgy 3 deci, be kell áztatni, hogy megszívja magát és garantálja a végén azt a bizonyos szaftosságot. Én úgy 12-13 deka kókuszreszeléket ajánlok, de akár több is lehet ;) Szoktam még beletenni mazsolát is, azt is ajánlatos így beáztatni a kókusszal együtt. De persze bármilyen más aszalt gyümölcsfélét lehet választani (akár egyszerre többfélét is), amit szerettek, vagy ami épp kéznél van. Tej helyett pedig természetesen lehet tejszínt, joghurtot, kefírt is venni, a lényeg, hogy jól forgassátok bele a kókuszt és az aszalványokat.

A tejes kókusz mehet ázni, addig ki lehet kenni a formát és nekilátni a tésztának, ami nagyjából úgy készül, mint minden muffin esetében: 15 deka lisztet egy csipet sóval és egy csomag sütőporral összekeverünk. Én ebbe még belereszelem egy citrom héját, mert szerintem nagyon megy a kókuszhoz, erősíti a trópusi hangulatot és nem utolsósorban fantasztikus illatot ad a sütinek. Külön tálban találkozhat 2 tojás, 10 deka cukor és egy kevés olaj. Miután ezeket jól elkavartuk, mehet a liszthez, amibe aztán beledolgozzuk a kókuszos-mazsolás tejet is. Nincs más hátra, mint a formákba tölteni a masszát és kábé 20 percig 180 fokon megsütni.

Ha kész és kihűlt, lehet díszíteni. Megszórhatjuk porcukorral és/vagy kókuszreszelékkel. Tehetünk rá fehér cukormázat vagy csokoládét, amire még szilárdulás előtt kókuszt szórunk. Nagyon finom mázat állíthatunk össze porcukor és citromlé keverékéből is. Ugye, hogy jól hangzik? Gyorsan és egyszerűen összedobható, könnyű kis sütemény, a siker pedig garantált!

6 megjegyzés:

Csapó Krisztina írta...

Nagyon jó kis recept! Éppen ma gondoltam rá, hogy készíteni kéne valami kókuszosat...:D Köszi!

Freya írta...

Örülök, hogy akkor ilyen jókor jött ez a recept ;) :)

Katarina írta...

Igen, nagyon jól hangzik! A muffinokat én is szeretem, pontosan az egyszerű elkészíthetőség és a millióféle képpen variálhatóságuk miatt, rendszeresen kísérletezünk a gyerekekkel - bár a csokis-meggyes még mindig favorit.
Ezt is ki fogom próbálni a közeljövőben!

Freya írta...

Csokis-meggyes? Hű, azt még nem próbáltam, pedig nagyon jól hangzik! :)

Katarina írta...

Freya: és nem is nehéz: a tésztába meggyet és felaprított étcsokit teszek. A családtagok és barátok imádják, ez áll a kívánságlistájuk élén - no meg a tiramisu, meg a méteres kalács, meg a....többi. Imádok főzni, sütni is szeretek, ha értő közönségem van, aki nem csak belapátolja, de értékeli és meg is becsüli a finom ételt.

Freya írta...

Biztos van pár adag elfekvő meggy a fagyasztó mélyén, ki fogom próbálni ezt az ötletet, köszönöm! :)
Jó dolog a sütés-főzés, én is nagyon szeretem minden mellékessel együtt, a szakácskönyvek lapozgatásától a főzőműsorok nézéséig ;)

Megjegyzés küldése