2010. január 19., kedd

Kelta ábécé


Az utóbbi időben a legnépszerűbb hobbik, ajándékkészítési és dekorációs módszerek közé került a keresztszemes hímzés, amely mintha reneszánszát élné manapság. Kaphatunk a témába vágó, újabb öteleteket, mintákat kínáló magazinokat és könyveket, de az internet is számtalan lehetőséget rejt. Ha pénztárcánk engedi, rengeteg oldal közül válogathatunk, amely hatalmas mintaválasztékkal áll rendelkezésünkre, s akár a szükséges árnyalatú és mennyiségű fonalakat is küldi a leszámolható rajz mellé. Én most egy olyan lehetőséget ajánlok figyelmetekbe, amellyel ingyenesen készíthettek egyedi mintákat.

A magam részéről a nagyobb képekkel szemben előnyben részesítem a kisebb mintákat, amelyekből aztán könyvjelző, képeslap vagy egyéb apró ajándék készülhet rövid idő alatt. Két karácsonnyal korábban ajándékkísérő kártyákat hímeztem: angyalka, ajándékcsomag, koszorú, karácsonyfa, csillag, mikulás, stb. került a pici kártyákra. A tavalyi karácsonyhoz is a keresztszemes hímzést vetettem be, azonban ezúttal a neveket hímeztem egy szalagra, amit a megajándékozottak a későbbiekben mondjuk könyvjelzőként használhattak. És itt jön a képbe az az oldal, amit segítségül hívtam a kivitelezéshez: a Celtic Alphabet.

Ez az oldal azt az egyszerű, ám nagyszerű lehetőséget kínálja, hogy a tetszőlegesen beírt szavakat "lefordítja" keresztszemes feliratra kelta betűtípussal. Én alapból nagyon szeretem a kelta művészeteket, így ezt a már-már klasszikus betűtípust is, de szerintem nem csak a hozzám hasonló kelta-rajongók fogják csinosnak tartani a kész művet. Hátránya a programnak, hogy a mi ékezetes betűinket nem ismeri, viszont a kevésbé gyakorló hímzőnek sem okozhat nagy gondot egy-egy pont vagy vessző megfelelő helyre való hímzése, nem?

És mire használhatunk ilyen hímzett betűket? Az említett ajándékkísérőn kívül készülhet belőle ültetőkártya, képeslap, felhasználhatjuk könyvek bekötéséhez, készíthetünk hosszabb feliratokat, amiket koszorúra lógathatunk (pl. a karácsonyi vagy húsvéti dekoráció részeként az ajtóra kerülő koszorúhoz ünnepi jókívánságainkat hímezhetjük), de ajándékot is csomagolhatunk feliratos, hímzett szalaggal (pl. a születésnapi üdvözlet kerülhet rá), vagy ajándékba szánt csokrot köthetünk át vele. Esetleg a bejárati ajtón a névtáblát is helyettesítheti ez a hímzés. Barkácsolhatunk kis kártyát is, amire nevet hímzünk, majd táskánk cipzárjára erősítjük. Ily módon kisgyerekek óvodai, iskolai dolgait is felcímkézhetjük. Emellett a felirat díszíthet akár terítőt, függönyt, díszpárnát, falvédőt is - a lehetőségeknek ismét csak a fantáziánk szab határt!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése