2010. január 2., szombat

Julie & Julia


Először is szeretném a türelmeteket kérni pár napig, amíg összekaparom magam az ünnepek után és ismét kedvem, lehetőségem lesz alkotni :)

Addig is, hogy ne unatkozzatok, ajánlok egy filmet/könyvet/blogot a figyelmetekbe. A tavalyi év folyamán jött ki a Julie & Julia című film Meryl Streep és Amy Adams főszereplésével, aki nem látta, feltétlenül pótolja! ;) A sztori talán ismerős, elég sokat cikkeztek a filmről a megjelenésekor: adott egy unatkozó diplomatafeleség az ötvenes években, aki elhatározza, hogy kitanulja a francia szakácsművészetet, majd könyvet is ír róla, amikor hazatér az Államokba. És ott van egy mai nő, aki unja a munkáját, egyetlen szórakozása a főzés. Úgy dönt, egy év alatt megfőzi az előbbi hölgyemény összes receptjét a szakácskönyvéből és blogot ír élményeiről, ami természetesen hatalmas sikert arat, és a blogíróból igazi író válik.

Hozzám talán a koromból és abból a korból adódóan, amiben élek, a blogot vezető nő áll közelebb (talán mert én is blogot írok éppen? ;) ), jókat nevettem a kalandjain, de mindkét szál nagyon érdekes. Állítólag az első, blog alapján készült mozi ez, de egyúttal nem egy könyvet, és valódi leveleket is felhasználtak hozzá, szóval igazán nem mindennapi alkotás.

Szóval nézzétek meg a filmet, és aki teheti, olvassa el a film alapjául szolgáló blogot is, én is gyakran bújom, irtó vicces :) Vagy próbáljátok megszerezni a blogból készült könyvet, ami nálunk is kapható. Érdemes!

2 megjegyzés:

Katarina írta...

Freya, olvastam a könyvet, a filmet még nem láttam, de szeretném. A könyv valóban nagyon jó, a filmet pedig Meryl Streep miatt nézném meg.

Freya írta...

Én a könyvet nem olvastam, a film viszont nagyon tetszett! És a blog is nagyon jó ;)

Megjegyzés küldése