2010. április 2., péntek

Rózsás hímes


Minden évben szoktam készíteni néhány nagy gonddal, különleges technikával díszített hímes tojást, amit hétfőn a vip-locsolók kapnak. Idén a szalvétatechnikára esett a választásom, amiről már korábban írtam Nektek, s amihez remek ötleteket találtam egy kreatív magazinban.

A tojás elkészítése nem túl bonyolult, viszont időt kell rá szánni, az egyes lépések között több óra száradási időnek kell eltelnie, így ne hagyjátok az utolsó pillanatra! Én ezúttal is kifújt tojást vettem alapul, de természetesen választhattok fa- vagy műanyag tojást is, a metódus nagyjából ugyanaz.

Először a tojás egész felületét, vagy csupán a minta körülbelüli helyét le kell alapozni fehér vagy bézs színnel, hogy a dekupázsolt motívum szépen érvényesüljön, ugyanis a tojás természetes héja ehhez általában túl sötét. Miután ez a réteg megszáradt, válasszatok ki egy tetszőleges mintát a szalvétából: valamilyen húsvéti motívumot vagy egyszerűen valamit, ami megtetszett. Szerintem érdemes kisebb darabokkal operálni, mert a domború héjra azt könnyebb felragasztani. Ha gondosan kivágtátok a mintát, s rádekupázsoltátok a tojásra, újabb száradási szakasz következik.

Ezután neki lehet fogni a minta körüli felület pingálásának is, ehhez egy harmonizáló árnyalat szökséges, amivel akár több rétegben is le lehet festeni a tojást. Én kétszer is használtam ezt a festéket, egyrészt mert nehéz úgy megfogni a tojást, hogy minden négyzetcentijét egy ütemben be tudjuk festeni (na jó, egyenesen lehetetlen), másrészt pedig később még korrigáltam az apróbb hibákat. Így ismét bejön egy-két száradási etap.

A végső szakasz gyorsan megy: csillámstifttel húztam egy vonalat a két festék találkozási pontjain, ami kettős célt szolgál: eltünteti az amúgy nem túl dekoratív határvonalat a színek között és egyben hangsúlyozza a mintát. Ennek már nem kell olyan sok idő, hogy megszáradjon.

Akinek van ideje/kedve, színtelen lakkal vagy körömerősítővel átlazúrozhatja az egész tojást, hogy csillogó-villogó felületet kapjon. Ha felakasztható dísznek szánjátok a tojást, ehhez a finom, romantikus darabhoz egy szép selyemszalag illik a legjobban.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése