2010. április 24., szombat

Chili csapat


Sokat törtem a fejem az elmúlt hetekben egy személyre szabott és különleges ajándékon, s abból kiindulva, hogy a megajándékozott szinte emberfeletti módon imádja a minél csípősebb ízeket, egy kollekcióra való különféle chilire és a hozzájuk egyedileg készített tartóra esett a választásom.

Az alap a hobbiboltokban hivatalosan teatasak tartó (vagy valami hasonló) néven futó fa tároló, aminek négy rekesze van - nekem éppen ennyire volt szükségem. A teafilterekre szabott részekben kényelmesen elférnek a paprikás üvegcsék is. Természetesen nem akartam csupaszon hagyni a tartót, ám túlzásba sem akartam vinni a színezést, így a kiválasztott akrilfestéket vízzel jól felhigítva, csupán egy rétegben vittem fel a felületre. Ennek a módszernek tagadhatatlan előnye, hogy kevés festék kell hozzá, és hamar elkészül, mivel csak egyszer kell festeni.

Néhány részletet zölddel hangsúlyoztam, ami már a chiliket, pontosabban azok szárát idézi. Miután ezzel a színnel is megvoltam, következhetett az elsőre nehezebbnek tűnő, ám egyáltalán nem bonyolult lépés: a paprikák festése. A sablont azon az oldalon találtam, amit már korábban Nektek is mutattam. A számítógép segítségével átméreteztem, majd kinyomtattam. A klasszikus megoldás szerint egy vastagabb, azaz strapabíró fóliára kell átmásolni, majd kivágni a mintát, s így többször felhasználható sablont kapunk. Nekem azonban erre ezúttal nem volt időm, így egyszerűbb módszert választottam: a papír hátulját grafitceruzával alaposan besatíroztam, majd a satírozott felülettel lefelé, a mintával felfelé a dobozra helyeztem és ceruzával áthúztam a kontúrokat. Így a festett fafelületre átkerült a grafit ott, ahol én körbekontúroztam a paprikákat, mintha szabad kézzel rajzoltam volna őket. (Persze alapból is meg lehet próbálkozni a szabadkezes rajzolással.)

Ezután már nem volt más hátra, mint hogy kifessem a chiliket. Alapesetben ez is történhet akrilfestékkel, ám én megint a gyorsabb és könnyebb utat választottam: kihasználva, hogy mindössze két alapszínre volt szükségem, alkoholos filccel színeztem ki a paprikákat, ami másodpercek alatt megszárad. Nyilvánvalóan ez az út kevésbé járható, ha különleges árnyalatok kellenek, ám itt nagyon is megfelelt. Legutolsó lépésként már csak a fűszeres üvegek elhelyezése maradt, s persze a bókok fogadása a nem mindennapi chilikészletért! :)

2 megjegyzés:

Katarina írta...

Kedves Freya, elképesztő, milyen kreatív vagy! És ami ennél még sokkal jobban tetszik: hogy személyre szóló ajándékot adtál valakinek, ez pedig azt jelenti, hogy nagyon figyelsz rá.

Freya írta...

Köszönöm :) Igyekszem mindig nagy gondot fordítani az ajándékozásra, adni szerintem tényleg sokkal jobb, mint kapni :D

Megjegyzés küldése