2010. április 14., szerda

Country style


Mindig is nagyon tetszettek a kék-fehér porcelánok, kancsók, bögrék, tálak, stb., amik számomra olyan tipikusan vidéki stílusúak, így egyfajta életérzést is kifejez a megjelenésük. Ráadásul a kék-fehér színkombináció klasszikus, régóta bizonyítja, hogy működik és soha nem megy ki a divatból. Ezért is készítettem egy ilyen darabot nemrég.

Az alapot, azaz a sima, fehér kancsót viszonylag olcsón vettem, s ehhez már csak kék porcelánfestéket kellett keríteni, hogy nekiláthassak a díszítésnek. A minta mindenképpen egyszerű kell, hogy legyen, mert bár az angol kastélyok vitrinjeiben komplett életképeket láthatunk kékkel a tányérokra festve, én inkább a szimpla, sallangmentes vidéki életstílusra szavazok.

Ha vásárban jártok, biztosan összekadtok legalább egy fazekassal, akitől kiváló ötleteket, inspirációt kaphattok. De érdemes szétnézni a neten is! Mindenesetre a jó öreg pöttyös mintával, a csíkos vagy kockás díszítéssel nem foghattok mellé. Én virágosat választottam, amit szintén nagyon könnyen el lehet készíteni. Hogy mindig közel azonos pici pöttyöket kapjak, egy vattapálcikát használtam ecsetként, ami remekül bevált. Hét pöttyből össze is állt a virág, s ebből a szimpla motívumból nem volt nehéz két sormintát festeni. Persze lehetett volna az egész kancsót is beborítani a virágokkal, de nekem így jobban tetszett.

A porcelánfesték dobozán megtalálhatjátok a száradásra, kiégetésre vonatkozó információkat, s az utasításokat betartva úgy használhatjátok a kész darabot, mintha eredetileg is mintásan vettétek volna. Csakhogy ilyenje senki másnak nem lesz! ;)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése