2010. február 1., hétfő

Eredeti táskadísz


Sosem voltam az a fajta, aki táskáját, mobilját, kulcscsomóját mindenféle tarkabarka, fityegő, zörgő dísszel ékesíti, ám amikor ajándéknak valót kerestem pár napja, és rábukkantam arra a táskadísz-készletre, amit a képen is láthattok, mégis elcsábultam, ugyanis nagyon értékeltem, hogy ennek a kis lógó izének van egyénisége. Olyannyira megtetszett, hogy komolyan fontolgatom, saját részre is készítek egyet vagy legalábbis valami hasonlót.

Nem tudom, mennyire szúrtátok már ki, de egy jó ideje a hobbiboltokat elárasztották a kis papírdobozban kapható csináld magad ékszerek, amelyeknek minden szükséges kellékét egy rajzos használati utasítással együtt egy csomagban megvásárolhatjátok. Ezek a nyakláncok, karkötők, fülbevalók, gyűrűk, kulcstartók, táskadíszek, stb. nem annyira olcsók, legalábbis nem olcsóbbak, mintha egy kész darabot vennétek, ám itt hozzáadódik az alkotás öröme is. Ráadásul tényleg divatos, csinos kis díszekről van szó, amelyek között ki-ki az ízlése és az elkészítés nehézségi foka alapján válogathat.

Nos, tehát én ezt a táskadíszt választottam, mint mondtam, a különlegessége miatt. Tetszett a régimódi függönybojtra emlékeztető fekete bojt, ami szerintem önmagában is képes lenne feldobni egy hétköznapi táskát. Tetszett a nem mindennapi megoldás, hogy miniatűr evőeszközöket is rejtett a készlet, amelyek olyanok, mintha nem létező kishúgom babaházából csentem volna el őket. Tetszett a hal motívum, mert odavagyok mindenért, ami a tengert juttatja eszembe, és tetszett, hogy fából készült, mert így természetesebb hatást kelt. Éppen ezért tetszett az is, hogy az egészet egy jókora fakarika fogta össze. És végül tetszett a fekete csillag is, ami engem a színe ellenére egy tengeri csillagra emlékeztetett, és ugye a tengeri motívumok... Ami nem tetszett viszont, hogy egy kicsi, sárga dobókockát is hozzácsaptak a csomaghoz, ami szerintem teljesen kilógott volna a kész műből, ezért egy átlátszó gyönggyel helyettesítettem, amivel sokkal inkább ki vagyok békülve.

Az összeállítás gyorsan és könnyen ment, maximum fél órába telt elkészíteni az alkotást. Ennek mintájára azonban bárki kreálhat hasonló díszt az otthon fellelt darabokból, ráadásul így biztosan nagyon eredeti lesz a mű. A fakarika lehet például egy közönséges függönykarika, amit akár le is lehet festeni. De egy nagyobb fém- vagy műanyagkarika is tökéletes a célra. A rögzítéshez szükséges fémkellékek külön is megvásárolhatók. A díszek pedig rendkívül sokoldalúan összeválogathatók: keresgélhetünk a gyöngyök és egyéb ékszerkellékek között, önthetünk kis gipszfigurákat, elővehetünk régi kulcstartókat vagy akár ritkán hordott gyűrűket vagy más bizsukat, felhasználhatunk kagylókat, csigákat, terméseket, apró mütyüröket, játékokat, gyakorlatilag bármit, amire tudunk a felerősítéshez szükséges lyukat fúrni. Bojtot egyénileg készíteni sem egy bonyolult művelet. Mindenesetre egy táskadísz tökéletes megoldás egy olyan szép tárgy hasznosítására, amivel nem nagyon tudunk mit kezdeni, de mégsem szeretnénk tőle megválni, inkább csak csodálnánk, amíg lehet. Az pedig már csakis az ízlésünktől függ, hogy tarka, egyáltalán össze nem illő darabokat fogunk össze, avagy különböző anyagú, formavilágú, ám színben harmonizáló tárgyakat, ahogyan én is tettem.

Ez a dísz igazán egyedivé teszi táskánkat, valamint alkalmas arra is, hogy egy picit megmutathassuk a világnak, milyenek is vagyunk valójában, hiszen személyes tárgyakból készítve egyéniségünk egy apró lenyomatát viselhetjük nap mint nap.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése