2010. február 23., kedd

Arany nyaklánc

Jelentem: visszatértem! Reményeim szerint mostantól ismét a régi rendszerességgel állok elétek egy-egy újabb ötlettel, szépséggel :)




Ezúttal egy hihetetlenül gyorsan és egyszerűen elkészíthető, és mostanában nagyon divatosnak tekinthető kiegészítőt hoztam. Ezt a láncot egyrészt egy már meglévő, készen vásárolt darab, másrészt pedig az ünnepek alatt nagyon gyakran használt aranyfonal ihlette, ugyanis ez utóbbit használtam fel hozzá. Igazán sokoldalúan hasznosítottam ezt a szimpla anyagot, nem? ;)

Én két, természetesen ugyanolyan hosszúságú darabot vettem alapul, de tetszés szerint több fonallal is lehet játszani, úgy az enyémnél bonyolultabb mintákat is lehet alkotni. A legjobb szerintem, ha eltérő méretű és formájú, ám azonos színvilágú gyöngyöket választunk, de aki kifejezetten vidám, bolondos ékszerre vágyik, tarkabarka összeállítást is készíthet. A magam részéről ezúttal egy arany-bronz-borostyán kompozíció mellett tettem le a voksomat.

Maga a minta is egyéni ízlés, illetve a rendelkezésre álló gyöngykészlet függvénye, amint látható, az enyém sem egy túl komplikált elrendezés. De nem is muszáj szabályszerűségekben gondolkodni, igen jól mutathat az esetlegesen alakuló minta is, amikor egyszerűen az a gyöngy következik, ami épp a kezünkbe kerül. Sőt, egyszerre, egymás mellé akár több gyöngyöt is fel lehet fűzni, tehát például a nagyobbak elé és mögé közvetlenül (azaz a csomók közé) egy-egy kisebb gyöngyöt is tehetünk.

A technika egyszerű csomózás, ami a két fonallal nem nagy mutatvány. A nagyobb gyöngyökön mindkét szálat átvezettem, a kisebbek esetében csak az egyiket. A lényeg, hogy gondosan kössük meg a csomókat, hogy biztosan ne bomoljanak szét és szorosan tartsák a helyükön a gyöngyöket, hogya azok ne liftezzenek a fonálon, mert így szép. A végső rögzítés ugyancsak csomóval történik.

Ugye milyen egyszerű? Ajándéknak is kiváló, de saját részünkre is készíthetünk ilyen láncot, akár a szivárvány minden árnyalatában, hogy minden nap feltehessük az aktuális öltözetünkhöz illő darabot.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése