2011. április 5., kedd

Francia almatorta #2


Már mutattam Nektek egyszer egy francia almatortát, az egyre népszerűbb fordított verziót, amikor a gyümölcsre kerül a tészta, majd sütés után meg kell fordítani, és így egy nagyon látványos finomság lesz a végeredmény. Most egy másik receptet találtam, ez is elképesztően gyorsan és egyszerűen elkészíthető, és bár nem kell forgatni, így is tökéletes és különleges lesz a sütemény.

Az alaptészta elég spórolós, ami abból is következik, hogy csak egy réteg, vékony tésztára van szükségünk. Egy nagy tálba szimplán bele kell dobni 150 gramm lisztet, 100 gramm darált diót/mogyorót/mandulát (akár vegyesen is), 1 csipet sót, 50 gramm cukrot, 1 tojást, 1 csomag vaníliás cukrot és 150 gramm, apró darabokra vágott hideg vajat/margarint. Robotgéppel összedolgozzuk, majd kézzel sima tésztát gyúrunk belőle. Ha kell, hozzá lehet szórni még egy kis lisztet, hogy ne legyen túl ragacsos - nekem kellett még pár gramm. Az eredmény egy istenien illatozó diós-vaníliás gyönyörűség, amelyet fóliába csomagolva legalább 30 percre hidegre (hűtőbe/pincébe) teszünk.

Ugyan a tészta pihen, mi nem tehetjük: elő kell készíteni a gyümölcsöt. 500 gramm almát meghámozunk, negyedekbe vágunk, eltávolítjuk a magházát, és a negyedeket vékony szeletekre vágjuk. Kevés citromlével megspricceljük, hogy megőrizze ártatlan fehérségét (vagy egyszerűen egy tál vízbe dobjuk).

Belisztezett deszkán akkorára nyújtjuk a tésztát, hogy a torta- vagy lepényformánkat kényelmesen ki lehessen bélelni vele, majd a kivajazott-kilisztezett formába terítjük, eligazgatjuk, hogy pereme is legyen.

A tésztán sugarasan-körkörösen-csinosan elrendezgetjük az almaszeleteket, és mehet is a sütőbe, 200 fokon kábé 25 percre. Amíg még gőzölög, néhány kanál felforrósított lekvárral (én stílusosan almalekvárt választottam, a recept sárgabarackot javasol) megkenegetjük, hogy csillogó legyen. Melegen és hidegen is kitűnő, könnyű édesség. Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én így, tavasszal inkább az ilyesfélére vágyom, semmint a nehéz, krémes desszertekre. Azért egy kis vaníliafagyit, tejszínhabot elbír!

Persze körtével, szilvával, barackkal, birssel is finom lehet, sőt, vegyesen is válaszhatók a gyümölcsök. Ha valakinek nincs kedve rendezgetni a szeleteket, vágja kockákra a gyümölcsöt, és egyszerűen "ömlessze" így a tésztára. Meg lehet szórni fahéjjal, durvára vágott dióval, az én receptem pirított mandulát javasol. Szerintem igazán megbízható, tuti kis recept!

(Megjegyzés: a képen nem az én süteményem szerepel, túl gyorsan elfogyott ahhoz, hogy megöröktíhessem!)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése