2011. január 2., vasárnap

Üvegbe zárt tél


Már említettem Nektek korábban, hogy szerettem volna karácsonyra néhány különleges, téli ízvilágú lekvárt készíteni ajándék gyanánt - és persze az ünnepi reggelik méltó kiegészítőjeként. Nos, ha karácsony előtt már nem is, pár napja jutott időm kipróbálni az egyik, különösen ínycsiklandónak ígérkező receptet, a sült alma dzsemet, és mivel ez egy igazi téli finomság, gondoltam, még most is érdemes lenne a figyelmetekbe ajánlanom.

Az eredetileg csak almából készülő lekvárhoz én körtét is tettem, ez nem igazán változtatott az ízén, egyrészt mert az alma így is bőven túlsúlyban volt, másrészt pedig a körte amúgy sem túl karakteres ízű gyümölcs. Viszont így elhasználhattam csaknem minden ráncosodó almát és körtét, amelyek már nem elég kívánatosak ahhoz, hogy bárkinek is kedve legyen megenni őket, de felesleges lenne már kidobni őket. Szeretem az ilyen praktikus recepeteket!

Szóval az almákat és a körtéket meghámoztam és felkockáztam. Minél kisebb darabokra vágjátok őket, annál hamarabb megfőnek majd. Egy nagy lábosba tettem a gyümölcsöt, hozzáöntöttem egy pici vizet, hogy ne égjen le, jó alaposan megszórtam mazsolával (az eredeti recept 120 grammot javasol 900 gramm almához - ez azért szerintem erős túlzás, kevesebb is megteszi) és fahéjjal (ebből úgy 2-3 teáskanállal vettem a mintegy 3 kiló gyümölcsömhöz) - e két összetevő varázsolja ünnepivé az egyébként egyszerű dzsemet. Hozzáadtam a cukrot, úgy 1,3 kilót a 3 kiló almához, az eredeti recept ennél többet javasol, de én nem kedvelem a túl édes lekvárokat. Persze ez egyéni ízlés kérdése, azonban attól is függ, milyen édes gyümölcsöt használtok fel hozzá.

A télies íz kedvéért én 2 csomag vaníliás cukrot is beletettem, tartósító gyanánt pedig dzsemfixet használtam, a csomagoláson javasolt adagolásnak megfelelően. Az egészet addig főztem, amíg a gyümölcs megpuhult, időnként be lehet segíteni neki, és villával vagy valami hasonlóval kicsit összetörni az almát és a körtét. Egy pár percig hagytam rotyogni, majd az előzőleg kimosott üvegekbe töltöttem, azokat fejre állítottam pár percre, majd szépen kihűltek.

Hát, ennyi, így készül ez az évszakhoz illő, finom aromájú lekvár, amely szépen feldíszítve kiváló ajándék lehet, és remekül illik a reggeli kalács vagy a sütemények mellé. Próbáljátok ki Ti is!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése