2010. szeptember 21., kedd

Emlékkönyvecske


Ha baba érkezik a családba, különösen, ha az első, annyi minden adódik, amit meg kell örökíteni az utókor számára! Fényképek minden mozdulatáról, a fejlődést dokumentáló adatok, információk, apróságok, gondolatok, amelyek később segítenek felidézni ezt a csodálatos időszakot. Ezen kincsek gyűjtésére szolgálhat egy ilyen személyre szabott, csinos könyvecske.

A képen látható alkotás elkészítéséhez a manapság annyira divatos scrapbooking néhány trükkjét hívtam segítségül. A kiindulási alap egy keményfedelű , spirálozott könyvecske, amelyet többféle méretben és alakban szerezhettek be a hobbiboltokban. De ma már annyiféle iskolai füzet kapható, hogy a papírboltokban is körül lehet nézni.

A könyvecske borításához külön erre a célra készült, díszes papírt választottam, szerencsére az alkalomhoz illő, babás designt is találtam az üzletben. Első lépésben méretre vágtam a papírt, és egyszerűen bekötöttem a borítót: a spirálozott rész kivételével minden oldalon egy, úgy két centi hosszú ráhagyást visszahajtottam és leragasztottam a belső oldalon. Én olyan könyvecskét választottam, amelynek az elején egy kis ablak volt, így a megfelelő helyen, az átlók mentén bevágtam a papírt, és az így kapott háromszögeket is visszahajtottam és leragasztottam.

A könyv első oldala gyárilag arra készült, hogy a borítóhoz ragasztva eltüntesse a visszahajtásokat, így teljesen tisztán, rendezetten kezdődhet a mű. Mielőtt azonban ily módon lezárnánk a borító munkálatait, az ablakba hátulról tennünk kell valamit, hogy érzékeltessük, ez egy, a teljes borítótól független rész. Én hosszas gondolkodás után végül ugyanazt a papírt használtam, amelyet eddig is, csakhogy ezúttal kilencven fokkal elfordítottam, hogy függőleges helyett vízszintes csíkozású legyen. Ez egy diszkrét, elegáns megoldás.

Utána a hátsó borítót is hasonló módon bekötöttem. Az elejét azonban tovább cifráztam: a papír és a spirál találkozása nem túl dekoratív része a könyvnek, így ide egy fehér szalagot, farkasfogat ragasztottam, aminek a hullámvonala szépen illeszkedik a spirál karikái közé, egyúttal bájosabbá teszi a kész művet. Természetesen bármilyen, színben illő szalag használható, sőt, a szalagból a borító és a belső lap közé ragasztva akár könyvjelző is készíthető, aminek a végére gyöngyöt is lehet fűzni.

Utolsó lépésként az ablakba felirat került, pici fabetűk a könyvhöz illő színvilágban. Persze szavak helyett lehet egy figurát vagy képet is idetenni. Gyakorlatilag bármit, hiszen az egész könyvnek nem is muszáj babásnak lennie, lehet receptgyűjtemény, telefonszámok, idézetek, versek, ötletek, emlékeztetők gyűjtőhelye, kedves kis naptár, kalendárium. Megfelelő mintájú és témájú papírral, no meg díszekkel, ebbe a kis könyvbe bármi kerülhet és bárkinek igazán kedves ajándék lehet.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése